COVID-19 בישראל

שיא נדבקים בקורונה מאז תחילת אפריל, מספר החולים הקשה זינק

בשבוע האחרון מספר הנדבקים החדשים הכפיל את עצמו - יותר מ-55 אלף איש | לנוכח נתוני התחלואה הודיע מנכ"ל משרד הבריאות: "ישראל נמצאת בתחילתו של גל חדש"

מעבדת בדיקות לקורונה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

יותר מעשרת אלפים מאומתים יומיים חדשים (10,692) אובחנו ביממה האחרונה בקורונה. מספר החולים במצב קשה המאושפזים היום (ג') בבתי החולים זינק ל-180. בשבוע האחרון מספר הנדבקים החדשים הכפיל את עצמו - יותר מ-55 אלף איש. לנוכח מדדי התחלואה הודיע אתמול מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי ישראל נמצאת בתחילתו של גל חדש.

"אנחנו נזהרים במינוחים כי היה לנו דבר כזה לפני כחודש או קצת יותר - הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד", אמר פרופ' אש ל-103FM. עם זאת הוסיף: "הפעם זה באמת שונה ויש וריאנט חדש, BA5, שהוא מידבק יותר, ועכשיו אפשר להתחיל לקרוא לזה בשמו - גל חדש". אש הדגיש כי בשלב זה משרד הבריאות מקווה שניתן יהיה לעבור את הגל ללא מגבלות מיוחדות. עוד אמר כי לפני הנתונים הנוכחיים, הוריאנט החדש מסוכן "פחות או יותר" כמו זן האומיקרון.

כאמור, היום נרשם מספר שיא מאז תחילת חודש אפריל של מאומתים חדשים בקורונה, עם 10,692 איש שאובחנו כחיוביים ביממה האחרונה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 39% - מהגבוהים ביותר מאז פרוץ המגיפה בישראל ומוסבר בכך שרק חולים נבדקים. מומחים מעריכים כי מספר הנדבקים בפועל הוא גבוה יותר. בנוסף, נרשמה עלייה קלה במקדם ההדבקה - 1.3.

180 חולים מאושפזים היום במצב קשה. לפני עשרה ימים עמד מספר החולים הקשה על 84. מבין החולים הקשים, 37 מונשמים. 15 בני אדם שנדבקו בקורונה מתו בשבוע החולף. מספרם המתים הכולל מתחילת המגיפה: 10,911.

לנוכח העלייה בתחלואה, משרד הבריאות קיים אתמול דיון עם מנהלי בתי חולים ובו הונחו להיערך לקליטת חולים במתחמים ייעודיים במלר"דים ולהיערך לפתיחת מחלקות קורונה במידת הצורך. בינתיים חולי הקורונה מאושפזים בבידוד במחלקות הפנימית או ביחידות טיפול נמרץ. מנהלי בתי החולים נדרשו להמשיך להכשיר צוותים ייעודיים לטיפול בחולי קורונה ולבצע ריענון לצוותים הפועלים.

כאמור, במשרד הבריאות עדיין לא מקדמים בשלב זה הטלת הגבלות על הציבור או החזרה של חובת עטיית מסיכות במקומות סגורים.

בתוך כך, הצט"מ יתכנס היום לדון בחיסוני פעוטות מגיל חצי שנה עד גיל חמש. איגוד רופאי הילדים בישראל צפוי להמליץ על מתן החיסון ולא רק לתמוך בפתיחת האפשרות למעוניינים בכך, וזאת לאחר שבשבוע שעבר (ד') המליץ ה-FDA לחסן תינוקות מגיל חצי שנה בחיסוני החברות פייזר ומודרנה. במחקרים שבוצעו לקראת הדיון ב-FDA, לא נרשמו תופעות לוואי חמורות בקרב הילדים המחוסנים.

חיסוני הילדים בארה"ב צפויים להתחיל כבר השבוע. לפי נתוני ה-CDC מאז מרץ 2020, מחלת הקורונה היתה הסיבה החמישית למוות בקרב ילדים בגילאי שנה עד ארבע בארה"ב והסיבה הרביעית למוות של תינוקות בני פחות משנה.

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  חיסונים,  חדשות
תגובות