חדשות

הרופא מ"הדסה" ניתח ילדה אוקראינית בשטח מחנה הפליטים

ילדה אוקראינית בת עשר הגיעה למרפאה במחנה הפליטים על גבול אוקראינה-פולין כשהיא מדדה על רגלה וסובלת מכאבים קשים | הכירורג אונקו-אורתופד ד״ר עומר אור החליט לשים קץ לסבלה

ד״ר עומר אור. "העיניים של הילדה נמלאו דמעות ברגע שסיימתי את הניתוח". צילום: דוברות הדסה

הצוות הרפואי מהמרכז הרפואי הדסה בירושלים ממשיך לסייע לפליטים הרבים הזקוקים לטיפול רפואי במחנה הפליטים פשמישל שעל גבול אוקראינה-פולין. במרפאה שהוקמה על ידי הצוות הישראלי ובשיתוף ארגון נתן, פועלים מזה חודשים ארוכים אנשי "הדסה", אשר באמצעות ארגון הדסה אינטרנשיונל גייסו אליהם צוותי רפואה מתנדבים שהגיעו מארגנטינה, מקסיקו ועוד.

חורחה דיאנר, יו״ר ארגון הדסה אינטרנשיונל, תיאר: ״מדי יום עוברים כאן מאות פליטים שנאלצו לעזוב את ביתם בפתאומיות ורבים מהם לא זוכים לטיפול רפואי הולם בדרכים הארוכות בהן הם מיטלטלים. אנו מושיטים כל סיוע שנדרש, בכל דרך אפשרית״.

במרפאה במחנה מקפיד הצוות לבצע טיפולים ראשוניים וכשמתעורר הצורך בניתוחים או הליכים מורכבים - מפנה את המטופלים התשושים אל בתי החולים בפולין. אלא שהשבוע אירע מקרה יוצא דופן כאשר אלכסנדרה, ילדה אוקראינית בת עשר, הגיעה בליווי משפחתה למרפאה כשהיא מדדה על רגלה וסובלת מכאבים קשים.

לצוות הרפואי סיפרו בני המשפחה שזה חודשיים היא סובלת מצמיחתה של ציפורן חודרנית אל תוך העור, מה שגרם להיווצרות מצב דלקתי משמעותי ועמוק, המלווה בכאבים חזקים שכבר לא מאפשרים לה לדרוך על הרגל, והיא סובלת ובוכה ללא הפסקה זה שבועות.

״האמא סיפרה לנו שבדקו את אלכסנדרה בכמה מקומות בעת המנוסה של המשפחה, והבינו כמה סבל גורם לה המצב, אך אף אחד לא רצה לקחת אחריות ולנתח את הילדה בתנאים המורכבים של מחנות הפליטים״, מספר ד״ר עומר אור, כירורג אונקו-אורתופד אשר מיד עם הגעתו למחנה הפליטים, בסבב הראשון להתנדבותו ובמשמרת הראשונה שלו במרפאה, פגש את הילדה בת העשר שהסבל ניכר עליה. הוא הבין שהפעם אי אפשר לדחות את הפרוצדורה.

״אספתי ציוד מתאים שיש לנו במרפאה במחנה, הכנתי שדה סטרילי ולא פחות חשוב, הסברתי לילדה ולהוריה מה אני הולך לעשות״, הוא מספר. ״בהרדמה מקומית בוצע ההליך וטופלה רגלה של הילדה, נחבשה על מנת לשמור על סטריליות ואף ניתנה לה אנטיביוטיקה כדי למנוע היווצרות של זיהום שלאחר הניתוח. זו היתה עבודת צוות, כולנו נרתמו להליך לא שגרתי בכלל בתנאים שכאלה, וכשהצוות במרפאה הדריך אותה ואת הוריה באשר לטיפול ההמשכי הנדרש מהם - גם כשיהיו בדרכים - ניכר שהוקל להורים".

"אבל הרגע הכי מדהים מבחינתי״, מספר ד״ר אור בחיוך, ״אלו העיניים של הילדה שנמלאו דמעות ברגע שסיימתי את הניתוח, והיא ואמה ולא הפסיקו להודות על הטיפול שהפסיק סוף סוף, לאחר חודשים, את הכאב הקשה ברגל". לדבריו, הילדה הגיעה לבדיקה במרפאה אחרי שלושה ימים, והאזור נראה מצוין בתהליך החלמה.

"השליחות הזו לוותה בהמון רגעים מורכבים ומרגשים״, מסכם ד"ר אור, ״ואני גאה במרכז הרפואי הדסה על שהקים את המרפאה הזו שעזרה כבר לאלפים ויצרה קשרי עבודה עם צוותים פולניים בבתי החולים המקומיים להמשך עבודה משותפת למען כל החולים באזור״.

נושאים קשורים:  ד"ר עומר אור,  אוקראינה,  פליטים,  סיוע רפואי,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
27.06.2022, 19:35

הייתה שם אבטלה סמויה.