חדשות

"חלוצה בכירורגיה של היד": ד"ר בתיה יפה משיבא

האיגוד העולמי לכירורגיה של היד העניק אות מיוחד לד"ר בתיה יפה, מייסדת המחלקה לכירורגיה של היד ב"שיבא", על תרומתה יוצאת הדופן לקידום התחום

ד"ר בתיה יפה (צילום: "שיבא")

בכנס בינלאומי של האיגוד העולמי לכירורגיה של היד, שהתקיים החודש בלונדון, הוענק אות "חלוצה בכירורגיה של היד" לד"ר בתיה יפה – מומחית לכירורגיה פלסטית, כירורגיה של היד ומיקרוכירורגיה במרכז הרפואי שיבא. האות הוענק לד"ר יפה על פועלה רב השנים ותרומתה יוצאת הדופן לקידום תחום הכירורגיה של היד במדינת ישראל.

ד"ר יפה, מייסדת המחלקה לכירורגיה של היד במרכז הרפואי שיבא, ניהלה את המחלקה במשך 12 שנה עד שנת 2015.  באותה תקופה ניהלה במקביל את היחידה הארצית למיקרוכירורגיה.

מאז החל האיגוד בהענקת האותות, בשנת 1986, זכו בו שלושה מומחים בלבד מישראל: פרופ' איזידור קסלר (ז"ל), הנחשב לאבי תחום הכירורגיה של היד בישראל; פרופ' יואל אנגל מהמרכז הרפואי שיבא, מורה ורבה של ד"ר יפה; והשנה - ד"ר יפה.

ד"ר עמיר ערמי, מנהל המחלקה לכירורגיה של היד ב"שיבא", אמר: "אין זה מובן מאליו שגם כיום, לאחר פרישתה, ממשיכה ד"ר יפה להגיע למחלקה, לנתח ולתרום לנו מהידע והניסיון הרב שלה במסירות אין קץ למטופלים. זוהי זכות עבורנו לעבוד לצידה".

על קבלת האות אמרה ד"ר יפה: "לכבוד הוא לי לקבל הכרה בעשייה שלי. השינוי המשמעותי ביותר שחוללתי הוא ייסוד תחום המיקרוכירורגיה והשירות להשתלות גפיים לאחר פגיעות טראומה, לראשונה בישראל. אין לי ספק כי ממשיכיי במחלקה לכירורגיה של היד יקדמו את התחום לשיאים חדשים".

נושאים קשורים:  ד"ר בתיה יפה,  כירורגיה של היד,  שיבא,  חדשות,  ד"ר עמיר ערמי
תגובות
אנונימי/ת
28.06.2022, 08:50

ראויה ביותר!
כבוד לישראל ולשיבא

אנונימי/ת
29.06.2022, 13:40

הכי הרבה כבוד לרופאה.
מה בדיוק הקשר של מדינתינו האהובה להצלחת הרופאה?

בהחלט בחירה ראויה. רופאה מעולה עם רגישות רבה למטופליה.

11.07.2022, 18:42

בתיה יקרה כל הכבוד!

בתיה היקרה, כל הכבוד! הרווחת את זה בעבודה קשה, כשרון גדול נחישות והתמדה! Chapeau!