מחקרים

כימותרפיה בחולי סרטן NSCLC הניתן לכריתה עם מוטציה בגן ה-KRAS

במחקר נמצא כי כימותרפיה ניאו-אדג'ובנטית או כימותרפיה אימונו-אונקולוגית הייתה קשורה ל-MPR בשיעור גבוה יותר בסרטן NSCLC עם מוטציה בגן ה-KRAS מאשר כימותרפיה בלבד

סרטן הריאות. אילוסטרציה

סרטן NSCLC שעבר מוטציה בגן ה-KRAS קשור לפרוגנוזה ותגובה גרועות יותר לטיפולים סיסטמיים. הוכח במחקרים קודמים כי כימותרפיה ניאו-אדג'ובנטית או כימותרפיה אימונו-אונקולוגית משפרות את ה-MPR ואת השרידות הכוללת. עם זאת, נכון להיום אין מספיק נתונים כדי לתמוך בתועלת שלו בחולי NSCLC עם מוטציה בגן ה-KRAS. באנליזה רטרוספקטיבית שפורסמה בכתב העת Journal of thoracic Oncology, החוקרים ביקשו להעריך תוצאות של טיפולים ניאו-אדג'ובנטיים בחולי NSCLC הניתנים לכריתה עם מוטציות בגן ה- KRAS.

במחקר השתתפו חולים עם NSCLC ניתן לכריתה שקיבלו כימותרפיה ניאו-אדג'ובנטית או כימותרפיה אימונו-אונקולוגית במרכז MD Anderson Cancer בין התאריכים ינואר 2011 ועד מרץ 2021. החוקרים בחנו את מאפייני הבסיס  של המטופלים. ובדיקה גנומית בוצעה על ידי מבחני CLIA.

התוצאים שהוערכו היו תגובה פתולוגית עיקרית (MPR;י≤ 10% גידול ויאבילי), תגובה פתולוגית מלאה (pCR;י0% גידול ויאבלי), שרידות ללא אירועים (EFS) המוגדרת מטיפול להתקדמות, הישנות או מוות ושרידות כללית (OS) מוגדר מטיפול למוות בכל החולים ותתי הקבוצות שנקבעו מראש. MPR הושוו בין תת-קבוצות על ידי הבדיקה המדויקת של פישר. התפלגויות של EFS ו-OS הושוו בין תת-קבוצות על ידי מבחן logrank.

במחקר הוכללו 69 חולים.  החולים קיבלו כימותרפיה ניאו-אדג'ובנטית או כימותרפיה אימונו-אונקולוגית עבור NSCLC עם מוטציה בגן ה-KRAS. הגיל החציוני היה 66 שנים; 57% היו נשים; ל-42% מהחולים הייתה מוטציה בגן ה-KRAS במיקום G12C.י15 חולים (22%) קיבלו כימותרפיה אימונו-אונקולוגית, 8 חולים (12%) לא עברו ניתוח.

תוצאות המחקר הדגימו כי MPR נצפה ב-15 חולים (22%) עם 3 מקרים של pCR. שיעור ה-MPR היה גבוה יותר בחולים שטופלו בכימותרפיה אימונו-אונקולוגית בהשוואה לכימותרפיה (40% לעומת 17%, p=0.076). חציון EFS בכל החולים היה 1.7 שנים (רווח בר סמך 95%: 1.1-3.5). EFS היה ארוך יותר באופן מובהק בחולים עם MPRי(p=0.002). לאחר מעקב חציוני של 5.1 שנים, השרידות הכוללת בכל החולים הייתה 7.8 שנים (רווח בר סמך 95%: 4.2-13.3); השרידות הכוללת הייתה ארוכה יותר באופן מובהק בחולים עם MPRי(p=0.048) ומוטציה בגן ה-KRAS במיקום G12C עם מגמתיות לשרידות כוללת טובה יותר ללא מובהקות סטטיסטית (p=0.072).

תוצאות המחקר מדגימות כי השגת MPR האריכה EFS ו-OS. לקו-מוטציה של TP53 לא הייתה השפעה קלינית משמעותית על MPR,י EFS או OS. יש צורך במחקרים עתידיים כדי לזהות טיפול ניאו-אדג'ובנטי אופטימלי עבור חולי NSCLC שעברו מוטציה בגן ה-KRAS.

מקור:

EP07.05-03 Neoadjuvant Chemotherapy or Chemo-IO in Resectable KRAS-Mutated Non-small Cell Lung Cancer (NSCLC) Patients: Single Center Experience. K. Wang, F.R. Rojas Alvarez, C.H. Leung, H. Kemp et al. Journal of Thoracic Oncology November 2023

נושאים קשורים:  מחקרים,  NSCLC,  KRAS,  כימותרפיה,  טיפול אימונואונקולוגי,  מוטציה
תגובות