חדשות

המועצה להשכלה גבוהה סירבה להקמת פקולטה לרפואה באילת

שבועיים לאחר שהוגשה הבקשה להקמת פקולטה לרפואה באילת, בתמיכת ה"כללית", הודיעה המל"ג על דחייתה | הנימוק: "אינה מבטיחה פיקוח אקדמי מספק וסביבה מחקרית הנדרשת ללימודי רפואה"

בית החולים יוספטל באילת. כללית התחייבה לאפשר לסטודנטים בפקולטה החדשה ללמוד באופן מעשי בבית החולים. צילום: דוברות "יוספטל"

המועצה להשכלה גבוהה דחתה את הבקשה להקמת פקולטה בינלאומית ללימודי רפואה בעיר אילת. בכתבה של רן רזניק בישראל היום הבוקר (ד') צוין כי דחיית הבקשה נעשתה שבועיים בלבד לאחר שהוגשה למל"ג ב-1 באפריל.

על פי הדיווח, דחיית הבקשה להקמת פקולטה לרפואה באילת מסתמכת ברובה על תשובה שניתנה לבקשה דומה מלפני 21 שנה, לפיה רק אוניברסיטאות בישראל שלהן פקולטות לרפואה רשאיות לקיים ולהפעיל ישירות הכשרה קלינית לרופאים בבתי חולים בארץ, וההצעה החדשה "אינה מבטיחה פיקוח אקדמי מספק וסביבה מחקרית הנדרשת ללימודי רפואה".

עוד נכתב כי ראש עיריית אילת אלי לנקרי כתב בתגובה לד"ר ורדה בן שאול, מנכ"לית המל"ג: "תמוהה בעיניי העובדה כי השבתם במהירות מופרזת תשובה אמורפית ומופשטת לבקשה רצינית ומעמיקה, שהיא תוצאה של עבודה יסודית של יותר משנתיים וחצי. הרושם שקיבלנו מכם הוא שפנייתנו נפלה על אוזניים ערלות ומזלזלות. לא זו אף זו, היא כמעט 'העתק-הדבק' לתשובה קודמת ששלחתם אלי.

"כנבחר ציבור וכראש קהילה", כתב לנקרי, "אני חש חוסר נוחות מהתנהלות חסרת אחריות זו ומסרב לקבל כי בהינף קולמוס אתם סותמים את הגולל על עבודה משמעותית ויצירתית, אשר עשויה להביא לפריצת דרך בתחום שירותי הרפואה ולהיטיב עם בריאות תושבי אילת וישראל כולה".

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, הבקשה להקמת הפקולטה, המתפרסת על פני 600 עמודים, הוגשה על ידי חברת מדיקל דוקטור, המכינה סטודנטים ישראלים ללימודי רפואה בחו"ל ומבקשת להקים את הפקולטה באילת בחסות אקדמית של אוניברסיטאות באיטליה, בצ'כיה ובקרואטיה. הבקשה נסמכת גם על הסכמה של "כללית" לשתף פעולה עם הפקולטה לרפואה באילת, "נוכח החשיבות הלאומית ש'כללית' רואה בהגדלת מספר הרופאים ובחיזוק הפריפריה בכלל ובאילת בפרט. הקופה אף התחייבה לאפשר לסטודנטים בפקולטה החדשה ללמוד באופן מעשי בבית החולים יוספטל ובעוד בתי חולים שלה.

ד"ר משה כהן, מייסד ומנכ"ל "מדיקל דוקטור": "תשובת המל"ג מנציחה את נחיתות הפריפריה ומהווה דה־פקטו פגיעה אנושה בשירותי הבריאות לעיר אילת. כולי אמונה ותקווה שנצליח לשלב ידיים עם כל השותפים לחזון ובסוף נביא אותו למימוש בהקדם".

מהנהלת המל"ג נמסר בתגובה: "תשובת המל"ג ונימוקיה מדברים בעד עצמם, ועיקרה הוא כי תוכנית לימודים לרפואה אינה יכולה להתקיים על ידי שלוחה מחו"ל, שכן היא אינה מבטיחה פיקוח אקדמי מספק וסביבה מחקרית כפי שמתחייב בלימודי רפואה".

נושאים קשורים:  פקולטה לרפואה באילת,  בית ספר לרפואה,  חדשות,  אילת,  קופת חולים הכללית,  מדיקל דוקטור,  המועצה להשכלה גבוהה,  אלי לנקרי
תגובות
אנונימי/ת
01.05.2024, 19:18

אז זו לא היתה בדיחת אחד באפריל??
אוניברסיטת קארל וחרבון לא יפקחו על בית הספר לשווארמה באילת?

אנונימי/ת
01.05.2024, 19:26

עוד פעם הגנוב הזה דר' כהן🤣 פריפריה מעניינת אותו? כסף מעניין אותו. מה אתה לא מבין אדון רזניק🦏🦏🦏?